Lískové ořechy

Lieskové oriešky majú vysoký obsah tukov (50-60%), jediná hrsť orieškov nám často dodá viac prospešných látok, než porcia lískové oříšky natural ve skořápcebežného jedla. Jádra obsahují všech 20 aminokyselin, které potřebujeme a nájdeme v nich predovšetkým vitamíny skupiny B, (B1, B6) karotény, v tuku rozpustný vitamín E, je v nich zastúpený dokonca aj vitamín C a vitamin PP. Za povšimnutie stojí aj dlhý zoznam nenahraditeľných stopových prvkov, v lieskových orieškoch nájdeme draslík, vápnik, fosfor, horčík, železo, meď, bór, mangán, zinok, chróm, selén a ďalšie.
 
 

Varianty lieskových orechov - lieskové oriešky

  • natural so šupkou
  • pražené
  • sekané
  • maslo z lieskových orieškov
  • fitness zmes orieškov

Lieskové orechy a ich účinky:

  • podporujú pamät a mozgovú činnosť (brainfood)
  • zvyšujú odolnosti voči stresu
  • dobré pre posilnenie nervov
  • balzam pri psychickom i fyzickom vyčerpaní
  • pomáhajú v prevencii a liečbe osteoporózy
  • posilňujú obehový systém a srdce
  • vhodné pre diabetikov
  • vhodné pre tehotné ženy, športovcov a študentov
  • posilňujú imunitu
  • spomaľujú mentálne chradnutia
  • prevencia a podpora liečby neuróz
  • dodávajú energiu

Domácí nutela

  • 200g lískových ořechů - nerestujeme
  • Hrst vypeckovaných datlí
  • Kakaový prášek podle chuti, jnapř. polévkovou lžíci
  • Na mírné rozředění, pokud bude potřeba. 100ml mléka, kdo s ním má problém, dá vodu, nebo lžíci neutrálního oleje, například slunečnicový, ten nemá žádnou výraznou chuť. Ale pozor, ořechy samy o sobě jsou tučné, mě se víc daří ředit mlékem a déle mixovat.

Kde kúpiť lieskové orechy?

 

 

Diskusní téma: Lískové ořechy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek